22-7-2018 Dag 11

22 juli 2018 - Nanaimo, Canada

Eerst even wat rechtzetten: Gisteren liep Sandra wel op blote voeten naar waar de beer was gespot, maar ze haalde zich open in haar zij en niet in haar voet… En twintig juli tijdens de wandeltocht kwamen we er vanzelf achter dat het pad ophield, want uiteindelijk was het niet meer echt een pad en moesten we onszelf door de wilde natuur slaan. Dat was voor Tirza een extra uitdaging, zoals je kunt zien op de foto’s. Oké nu verder met vandaag. We begonnen de dag met weer een ontbijt. Om 10 uur stapten we weer in de auto op weg naar Nanaimo. Om 1 uur stopten we bij Miracle Beach voor een welverdiende zwempauze. Toen we naar het strand liepen, zagen we eerst een eekhoorntje op een tafel en we konden heel dichtbij komen.  Toen we verder liepen, zagen we heel veel mensen verzameld bij de picknicktafels en zagen we dat dit een soort verzamelplaats was van een hele grote groep mensen die een soort feest hadden met een Italiaans thema (wel 200 mensen, jong en oud). Er was eten en drinken en er waren spelletjes te doen voor de kinderen. Wij liepen door naar het strand wat vol lag met stenen, maar dat kon Tirza en Lisa er niet van weerhouden om lekker te gaan zwemmen. In het water schoten allemaal doorzichtige visjes weg als je daar liep. Het was niet erg diep, maar wel lekker warm. Rond half 4 reden we weer verder naar de volgende campsite: Brannen Lake. Om 6 uur waren we hier aangekomen en Tirza en Lisa gingen gelijk door naar de speeltuin, maar Jeroen en Sandra dachten dat ze bij het strand waren. Nadat Tirza en Lisa weer gevonden waren, gingen we wél naar het strand om lekker af te koelen. Hier hadden ze ook een leuk plateau waar we vanaf konden springen en er voeren allemaal jetski’s en motorboten langs. Toen we bijna van ons graatje vielen van de honger, liepen we het lange stuk terug naar de camper en zijn we doorgereden naar de Pizza hut. We stelden lekker onze eigen pizza samen en smikkelden ze op. Toen zijn we nog even door Nanaimo gereden opzoek naar de leuke binnenstad, maar net als in Vancouver konden we die niet vinden en reden we terug naar de campsite. En toen was het al weer bedtijd.