12-7-2018 Dag 1

12 juli 2018 - Vancouver, Canada

Vanochtend ging de wekker om kwart over vijf. Allemaal klaarmaken voor die lange dag die nog ging komen. Tassen en koffers in de auto en dan op weg naar Schiphol. Na twee uur in de auto kwamen we om acht uur aan en moesten we gefouilleerd worden en door de douane met onze koffers.

We moesten nog drie uur wachten op ons vliegtuig en in de tussentijd hadden we alleen onze handbagage nog over.

We gingen op zoek naar een leuk restaurantje om een broodje te eten en iets te drinken. Dat was nog een hele klus, want Jeroen wilde koffie en Sandra wilde iets fris en wij wilden gewoon zo snel mogelijk zitten. Uiteindelijk hebben we een lekker warm broodje met kip, kaas en sla op. Eerst hadden we er een, maar hij was zo lekker dat we er nog eentje bestelden. Ze waren wel lekker duur dus Jeroen mocht lekker betalen. Toen gingen we nog even op zoek naar uitkijkplatform, maar die bleek vóór de douane te zijn en daar waren we al voorbij, dus we konden daar niet meer heen. Toen maakten we maar even een tussenstop bij de BurgerKing. Jeroen en Sandra bestelden samen een Double XXL cheesburger, Lisa bestelde een Vanillemilkshake en Tirza bestelde een BurgerKing fusion twix. Daarna was het tijd om naar de gate te gaan en in de rij te gaan staan. We moesten één uur en vijf minuten in het vliegtuig. In het vliegtuig kregen we een hele vieze boterham die alleen Jeroen en Sandra opaten.

Toen we uit moesten stappen in München zat er weer drie uur tussen voordat we in het vliegtuig naar Vancouver moesten. Tussendoor zijn we nog even wat gaan drinken. Om half drie zijn we naar onze gate gelopen en hebben we ons mentaal voorbereid op de lange weg naar Canada.

In het vliegtuig hadden we tv-schermpjes met films erop alleen waren die jammer genoeg in het Engels en er was geen Nederlandse ondertiteling. We konden niet slapen in het vliegtuig, ondanks dat we slaapmaskertjes en oordopjes hadden. Toen we uit het vliegtuig waren moesten we naar de bagageruimte lopen, maar gelukkig waren de koffers er heel snel. Daarna moesten we met al de koffers naar een taxi, maar dat was een hele uitdaging omdat we er zo veel hadden. Toen we na ongeveer vijftien minuten bij het hotel aan kwamen hadden we een hele snelle service. Ze kwamen met een kar aan waar ze al onze koffers in zetten.

We gingen na tien minuten naar boven om alles neer te zetten. Vervolgens gingen we de omgeving verkennen en kwamen we uit bij het strand daar gingen we een hele grote ijsco eten. Daarna gingen we naar een lekker restaurant om iets lekkers te drinken en misschien ook wel wat lekkers te eten. De ‘misschien’ was omdat we in het vliegtuig ook al drie heerlijke avondmalen ophadden. Toch hadden Tirza en Lisa een bord kippen vleugels en  poten besteld en Sandra en Jeroen een steak burger. Nadat we samen met moeite alles hebben opgegeten, gingen we naar boven en sliepen we na vierentwintig uur eindelijk als een roosje.

1. Phela:
    13 juli 2018
    Wat gezellig om te lezen hoe de reis is geweest. Ik heb wel even een waarschuwing! Als jullie zo door gaan met eten moeten jullie bijbetalen voor de terugvlucht. Veel plezier nog. En we blijven volgen 👍👍
  2. Bertie:
    13 juli 2018
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie zo gezond gegeten hebben! ;-) Wij zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen!
  3. Tanja Awater:
    13 juli 2018
    Heerlijk👍Fijn dat jullie n goede reis hebben gehad en heel veel plezier
  4. T.Nell:
    13 juli 2018
    Wat fijn al een lange reis gehad en alles goed gegaan.Nu met de camper langs alle mooie plekjes gaan. veel plezier
  5. Evelien:
    14 juli 2018
    Fijn dat de heen reis zonder problemen is verlopen! Een paar extra maaltjes vallen niet onder problemen toch lekkerbekjes? Ik kijk uit naar de volgende verhalen en foto’s 💋