30-7-2018 Dag 19

30 juli 2018 - Lake Louise, Canada

Vanochtend werden Tirza & Lisa wakergemaakt om 8 uur, want we gingen weer meteen door naar de volgende campsite via de Columbia Icefield Parkway. Dit zou de mooiste bergweg tussen Jasper en Banff zijn van heel Noord-Amerika. Vandaar dat we vroeg wilden vertrekken. Natuurlijk moesten we eerst weer een lekker ontbijtje eten. We hadden vandaag veel stops: een was een hele korte route bij de Sunwapta waterval. Hierna kwamen we aan bij het icefield centrum, waar het heel druk was en we weer eindelijk wifi hadden. We probeerden de blog door te sturen, maar alleen het verhaal zelf lukte… voor de foto’s was de wifi te slecht. Toen Jeroen en Tirza terugkwamen bij de RV, zagen ze een vrouw die ‘probeerde in te breken’ bij onze camper. Ze had de verkeerde camper…. (lijken ook allemaal op elkaar). We besloten om niet naar de gletsjer te gaan, want je mocht er niet op en het was er snoeidruk. We reden door naar een heel mooi prachtig blauw meer bij de gletsjer waar Tirza en Lisa gingen zwemmen in het ijswater. Daarna gingen we nog even naar de Bow-gletsjer, waar het ook weer heel erg druk was en in onze ogen was het ook niet bijzonderder dan het vorige meer. De andere stops waren bij dieren. De dieren zijn 2 zwarte beren die super dicht bij waren langs de snelweg vlak bij elkaar. Alle mensen stonden er met hun camera’s bovenop. Gelukkig deden ze niets anders dan besjes eten, want anders hadden ze zo een paar fotografen kunnen ‘scoren’.  Ook was  er een kudde Big horn sheep voor een aantal auto’s aan het wandelen midden op de weg. Sandra zag ook nog een hert op een parkeerplaats waar we langs reden. De hele dag zagen we ook heel veel squirrels overal en ook wat grotere en dikkere: die zijn echt niet bang!

Toen we bij Lake Louise aankwamen, werden we meteen doorgestuurd naar het meer zelf waar we in file naartoe reden. We vonden wel een plekje op de parkeerplaats en wandelden naar het meer. Daar aangekomen hebben we ons verbaasd over de grote drukte voor dit meer, want we vonden de ligging en de kleur niet specialere dan de andere meren die we vandaag gezien hadden.

Al snel stapten we dan ook weer in de auto om naar de campsite en de winkels te gaan, want we hadden nagenoeg niets meer te eten. Nu kunnen we vanavond gelukkig ‘pancakes’ eten!

De ‘pancakes’ rezen letterlijk de pan uit, maar we konden er weer tegen. Rond kwart over 8 maakten we ons klaar om naar lake Moraine te gaan. Deze was vanmiddag afgesloten, maar nu konden we er gelukkig naartoe. Het water was prachtig donkerblauw en terwijl Sandra en Jeroen dit nog stonden te bewonderen, klauterden Tirza en Lisa op hun slippers razendsnel als aapjes omhoog. Eerst over de boomstammen in het water en daarna over de rotsen voor een mooi viewpoint. Sandra zag zich toen genoodzaakt om iets minder soepel achter hen aan te klauteren over de boomstammen en rotsen. Het uitzicht boven was adembenemend. Dus na een fotosessie weer naar beneden geklauterd en daarna via de trappen aan de andere kant opnieuw omhoog geklommen, zodat ook Jeroen van dit mooie uitzicht kon genieten. Rond half 10 reden we weer terug naar de campsite om uit te rusten van deze lange uitputtende dag. Welterusten!