31-7-2018 Dag 20

31 juli 2018 - Banff National Park, Canada

Vanochtend hadden we tot 10 uur uitgeslapen en hadden we op de planning staan om door te gaan naar de volgende campsite in Banff. Daar zaten we niet heel ver vanaf, dus hoefden we niet lang te rijden: 80 kilometer. We wilden onderweg nog naar een canyon, maar daar was het zo druk dat de auto’s nog in een rij stonden van zowat 1 kilometer. We besloten dus door te rijden naar het stadje Banff om wat leuke souvenirtjes te kopen. Lisa had als souvenirs: een nieuwe school tas, een nek kussen voor in het vliegtuig, een nieuwe drink beker voor school, een nieuwe pen voor school & een nieuw nachthemd die een beetje te groot was. Tirza had als souvenirs: een nachthemd met daarop de tekst “Bearly awake”, een nieuwe drinkbeker, een etui met daarop “don’t moose with me” en een sleutelhanger. Jeroen had een riem van echt leer gekocht en we kochten voor ons allemaal nog nieuwe onderzetters. Onderweg keken we alvast voor wat leuke restaurants en we zagen het restaurant: The keg weer voorbij komen. Na het shoppen zijn we doorgereden naar de campsite waar immens veel eekhoorns zaten. We hebben daar allemaal even gedoucht en zijn toen met de bus die vanaf onze campsite vertrok naar het stadje Banff gegaan. Daar aten we weer lekker bij “The KEG” en toen gingen we terug naar het busstation. We moesten alleen nog wel een half uur wachten tot hij er weer was, dus gingen we nog even wandelen. Tirza was weer even lekker aan het stressen, omdat ze absoluut de bus niet mochten missen. En natuurlijk misten we toen de bus… Lekker dan. Weer een half uur later stapten we op de bus terug en kropen Tirza en Lisa in hun oversized nachthemden en keken ze nog even een stukje van een film waarna we lekker gingen slapen. ’s Nachts onweerde het nog wel even flink. Het is wat de Canadezen (en onze buurman van Jasper) zeggen: in Calgary verandert het weer iedere 10 minuten.

1. T.Nell:
    3 augustus 2018
    Het is weer een heel mooi verslag van alle moois wat jullie zien en mee maken.
    mooie foto"s van jullie in een schitterend land.