28-7-2018 Dag 17

28 juli 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vandaag gingen we na nog wat paardengeknuffel weer op weg naar de volgende campsite in Jasper. Het was heel lang rijden dus stopten we onderweg even bij de Blue river waar ze berensafari’s deden. Het was er heel druk en de boottochten waren nogal duur (100$ p.p) en de kans op beren was klein, dus besloten we na een drink- en noedelpauze weer verder te gaan. Bij mount Robson visitor centre gingen we even WiFi-en en tanken. Daarna gingen we verder naar Jasper. Toen we er net waren zag Jeroen iets over de weg schieten en meteen daarna gingen alle auto’s op de rem en lag er een dood hert langs de kant van de weg. Aan de andere kant van de weg stond de auto waar hij tegenaan geknald was met een gigantische deuk in de deur. Dat was best wel heftig. Even later waren we vlak bij Jasper en stonden er verschillende auto’s langs de kant. We kwamen pal langs een elk (soort hert met gewei) langs de kant van de weg en we konden een paar mooie fotootjes maken. Toen we in Jasper aankwamen, besloten we hier meteen een hapje te gaan eten en de boel te gaan verkennen. Het was ondertussen een uur later omdat we de tijdzone waren overgestoken  (we zijn nu in Alberta). Wie kwamen we als eerste tegen??? De Nederlanders van de vorige camping! Zij waren wel de tocht bij blue river gaan doen en hadden geen enkele beer gezien… Zij reden uiteindelijk vlak na ons het park binnen (want ook het gevallen hert en de elk hadden zij gezien). We wilden eerst in het visitor centre de rafting tocht gaan bevestigen, maar we waren de papieren vergeten…. Toen wilden we gaan eten in een Italiaans restaurant wat goed stond aangeschreven, maar we mochten niet binnen omdat er een dresscode was voor heren: geen topjes en geen baseballcaps!! Dus helaas… geen klanten voor hen! We gingen vervolgens naar een ander restaurant wat druk was en wat bleek: we kwamen net als Whistler uit bij Earl’s! We hebben hier opnieuw lekker gegeten: hamburgers, spare-ribs en noedels met kip en groente. In het restaurant was ook goede wifi, dus Jeroen had meteen de papieren op kunnen zoeken voor het raften, zodat we na het eten toch konden bevestigen. Ook gingen we bij grandma’s icecream nog een ‘klein’ ijsje halen voor Tirza en Lisa en toen reden we rond 8 uur de nieuwe campsite op. Hier mocht weer wel een vuurtje gestookt worden, dus Tirza en Lisa gingen snel hout halen om de marshmellows te roosteren. Het vuur wilde echter niet branden, maar gelukkig kregen we hulp van onze Canadese buurman die dennennaalden meebracht, waardoor het uiteindelijk ging branden. Hij bleef nog even gezellig kletsen, terwijl Sandra er helemaal dik aangekleed bij zat in verband met het ‘mosquito’-gevaar. De marshmallows waren weer heerlijk!

1. Jeroen den boer:
    29 juli 2018
    Bedankt voor de nieuwe blogs. We genieten van de mooie verhalen.
  2. T.Nell:
    30 juli 2018
    hoi gezellig jullie leuke vakantie belevenissen, wat een dieren zien jullie zo voorbij komen.
    Wel leuk op een paardenrug met een pk. is toch anders als de camper met????pk.
    Geniet van alle moois en ik geniet mee.Nog fijne dagen .