15-7-2018 Dag 4

15 juli 2018 - Victoria, Canada

Toen we vanochtend om half acht wakker moesten worden, gingen we ontbijt klaarmaken. Buiten gingen we wafels en toast eten. Toen we klaar waren met eten stapten we in de camper en gingen we op weg naar het hotel waar we op gehaald werden om te gaan whale watchen. Onderweg naar dat hotel kwamen we langs de weg hertjes tegen en verderop nog een aangereden hert. Toen we er waren moesten we wachten op de boot en toen hij er was gingen we op het bovenste dek zitten. We vaarden een uur naar een middelpunt waar we orka’s gingen spotten. Tussendoor kwamen we op rotsen nog zeehonden tegen die we natuurlijk op de foto gingen zetten. Toen we bij de plek waren, waren er nog veel meer boten. Toen zagen we ineens in de verte de vin van een orka. Later zagen we nog een groepje van twee orka’s en de gids vertelde dat er een jonkie bij zat. We gingen nog een beetje rondjes varen en we zagen de orka’s vaker boven komen. We probeerden mooie foto’s te maken, maar dat was best moeilijk, omdat ze snel weer onderdoken en ver weg waren. Toen we twee uur op de boot zaten gingen we op de terugweg nog wat eten en drinken scoren. Eenmaal aangekomen in de haven gingen we nog even rond lopen door Victoria  en gingen we langs de haven over een markt. Daar hebben Tirza en Lisa een karikatuur laten maken die heel leuk was geworden. We zijn daarna een ijsje gaan halen en wat gaan drinken op een terrasje. Jeroen en Sandra hadden een cola en Lisa had appelsap. Tirza wilde niks, maar ze dronk bijna de alle cola van Sandra en Jeroen op. We hadden ook een chickenburger besteld voor Sandra en Jeroen, omdat Tirza en Lisa een ijsje hadden, toch had Tirza weer een stuk hamburger te pakken gekregen. Het terrasje zat aan een straatje waar een markt was, dus zijn we via de markt terug naar de camper gelopen. Toen zijn we weer terug gereden. We gingen als avondeten worstjes roosteren boven het kampvuur en toen maakten we er hotdogs van. Daarna gingen we nog marshmallows roosteren en die waren in vergelijking met de worstjes veel sneller klaar. We hielden de marshmallows zo lang boven het vuur totdat ze vanbinnen helemaal gesmolten waren en vanbuiten nog een hard suikerlaagje hadden. Na het eten gingen Lisa en Tirza nog even naar het speeltuintje, omdat ze daar nieuwe Nederlandse vrienden hadden gemaakt die dezelfde routen gingen. Ondertussen gingen Sandra en Jeroen een stukje wandelen en zijn ze uitgekomen bij de Blue Lagoon. Een hele mooie waterval waar nog mensen aan het zwemmen waren. En zij keken uit op een skinny-dippende vrouw… Om tien uur doken we allemaal ons bed in.

1. Bertie:
    17 juli 2018
    Wauw die camper! 😍 En haal Sandra eens voor de camera! 😆
  2. Phela:
    17 juli 2018
    Wat een heerlijk bed hebben jullie.
    Het lijkt wel of er een vloerkleed ligt onder jullie eettafel🤣