18-7-2018 Dag 7

18 juli 2018 - Tofino, Canada

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen tot 9 uur. In deze ochtend waren we rustig begonnen. We gingen eerst weer een lekker ontbijtje maken. Toen we de heerlijke wafels en toost op hadden gingen we lekker naar het strand. Tirza en Lisa gingen naar de zee maar uiteindelijk had alleen Tirza een duik genomen in het ijswater.  We gingen naar mensen kijken zoals een fam. die naast ons zat en even een jongen die met een paar stokken gevaarlijk aan het zwaaien was. Om 1 uur was het tijd om naar Tofino te gaan. Daar gingen we namelijk met een zodiak boot naar de hot springs. Voor we daar aangekomen waren zagen we een paar Zeearenden boven ons hoofd heen en weer vliegen. Een daar van had een hele grote vis gevangen en boven ons hoofd in een boom op zitten smikkelen. Toen we bij onze bestemming waren aan gekomen moesten we een heel dik pak aan. Tirza hoorden dit keer bij de volwassenen en Lisa moest een kleiner pak aan. Om half 3 gingen we in de boot en we konden lekker voor aan zitten. Daar was het lekker hobbelig. We moesten anderhalf uur varen voordat we bij de hot springs waren. De bestuurder ging lekker hard en we vlogen zowat over de oceaan! Na ongeveer tien minuutjes kwamen we een zeeotter tegen en Lisa was al gelijk helemaal verliefd op het speelse dier. En daarbij ging ze ook helemaal door het lint, omdat ze een belofte had gemaakt met Sandra: als je in het echt een zeeotter ziet, dan mag je een knuffel. We bleven een beetje ronddobberen en gingen daarna weer verder. De bestuurder had een melding gekregen dat er orka’s in de buurt waren, dus dat was het volgende plekje waar we even stopten. Er was een klein groepje van drie orka’s. Eerst zagen we alleen hun vin, maar daarna hebben we ook een paar keer een orka boven het water uit zien springen. Helaas lukte het niet om daar een foto van te maken. Toen gingen we naar een plekje waar een grijze walvis gespot was, maar daar zagen wij alleen een spuit water. Meer hadden we niet gezien en er waren te veel boten, dus wilde de chauffeur niet dichtbij komen. We gingen weer in volle vaart verder, rechtstreeks naar de hot springs. Daar aangekomen moesten we onze pakken onder een afdakje leggen en naar de wc, maar daar stonk het heel erg en had je gewoon een gat waar alles in viel… Mega ranzig! Toen moesten we een route van ongeveer een half uur lopen voordat we er waren. Toen we er bijna waren roken we de vieze zwavel lucht die er hing en wisten we dat we niet meer lang hoefden te lopen. We zochten een mooi plekje boven op de rotsen waar we onze spullen neerlegden en onze kleren uitdeden zodat we in onze zwemkleren naar de hot springs konden gaan. Daar was het water zeker wel hot! Als je helemaal door de rotsen naar achteren liep kwam je bij de verfrissende zee, zodat we daar even konden afkoelen. Om zes uur liepen we weer terug naar de boot en hesen we weer in onze pakken. Op de terugweg konden we weer lekker voorin zitten en de golven waren hoger dus het was super leuk om te hobbelen op zee. Na een tijdje stopten we bij een vogelreservaat en zag Tirza in het water het kopje van een zeeleeuw. Later zagen we een hele rots vol en doken de zeeleeuwen er in nieuwsgierigheid af. Ze kwamen steeds dichterbij de boot en deden kunstjes voor ons: ze sprongen en ze zwaaiden. De grote baas ging uiteindelijk de rotsen weer op en walste over andere zeeleeuwen heen tot hij een lekker plekje had gevonden. Daarna stopten we nog even bij de zeeotter die heel chill aan het dobberen was. Hij was heel schattig en het boeide hem helemaal niks dat wij zo dichtbij hem waren. In de verte zagen we toen weer orka’s: twee grote en een kleintje. Ook zij sprongen regelmatig uit het water. De bestuurder zei dat we heel veel geluk hadden dat we hier orka’s zagen. Daarna reden we weer vol gas naar het einde. Wow! Wat was dit een gave tour zeg! Toen we aangekomen waren hebben we in Tofino nog een hamburger gegeten en Tirza Indonesische noedelsoep. Naderhand hebben we ook nog een ijsje op en daarna gingen we weer met de camper naar de camping voor een hoognodige douche. Om elf uur lagen we in ons mandje om lekker na te genieten van deze spectaculaire dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tanja Awater:
    19 juli 2018
    Wat een mooi avontuur👍Ben nu al benieuwd naar de foto's. onze vakantie zit erop, twee hele mooie weken gehad met ongekend goed weer🌞🌞veel plezier nog daar. Groetjes van ons
  2. Bertie:
    19 juli 2018
    Wat een superdag! Wordt sowieso een onvergetelijke reis!
  3. Helga:
    19 juli 2018
    Wat leuk die reisverslagen en wat hebben jullie het goed naar jullie zin. Mooie camper en een prachtige natuur. Lekker genieten allemaal, veel plezier nog!
  4. Jeroen den boer:
    22 juli 2018
    Wat een mooie reis. Wij leven met jullie mee, al ben je ver weg. Wij proberen op deze manier contact te maken. Bij ons is het 35 graden.kun zo ons bericht ontvangen?