23-7-2018 Dag 12

23 juli 2018 - Whistler, Canada

Vanochtend stonden we niet te laat op zodat we nog even in het meer konden zwemmen. Tirza en Lisa waren wel slaapkoppen, dus moesten Sandra en Jeroen hen net als altijd wakker maken. Dit keer ging dat doormiddel van het magische woord: zwemmen. Dit keer gingen we met de camper zodat we niet weer heel dat stuk hoefden te lopen. Toen we weer afgedroogd en omgekleed waren gingen we op weg naar de ferry. We hoopten dat we nog op de ferry die om kwart over 12 ging meekonden, maar die was vol dus moesten we nog een uur wachten. Toen we onderweg waren deden we nog een paar sudoku’s en was er een presentatie over wat je moest doen als je een beer, wolf of cougar in het wild tegenkwam. We gingen weer op pad met de camper en we maakten een tussenstop bij een waterval waar Sandra al een keer was geweest toen ze 18 was. Ze wilde kijken wat ze nog herkende. Het was maar een korte route en na wat foto’s gingen we weer verder. Sandra dacht dat de Brandeywine falls er ook nog bij hoorde, maar die kwamen we pas even verderop tegen. Natuurlijk gingen we daar ook nog even kijken. Het verschil tussen de vorige waterval: de Shannon falls en deze waterval, was dat er bij de Shannon falls harde graniet onder het water zat en bij de Brandeywine falls zat er lava onder en de zachte bovenlaag werd zo steeds verder uitgesleten. Eenmaal aangekomen bij de campsite keken we waar ons plekje was en gingen toen gelijk door naar Whistler om een leuk restaurantje te zoeken. We kwamen uit bij een steakhouse waar we heerlijk gegeten hadden. Het was een heel leuk plaatsje en we hebben daar nog even rondgelopen en wat eten en souvenirs gekocht. Rond 9 uur waren we weer terug en stond alleen nog op het programma: de blog bijwerken en lekker pitten.

1. Jeroen den boer:
    24 juli 2018
    Een schitterende reis met veel belevenissen.een waterval zo groot , heel mooi.lekker eten en veel genieten. Gr. van ons.
  2. Bertie:
    24 juli 2018
    Hé Jeroen! Zelfs "op een afstandje" worden wij door de mooie foto's en verhalen meegenomen in jullie enthousiasme voor alles wat je ziet en meemaakt! Geniet vooral nog even door! Groetjes terug!
  3. T.Nell:
    24 juli 2018
    Fijn dat jullie zo mooi vertellen met foto"s over al die mooie ook voor mij bekende plekjes.Blijven jullie maar genieten van alle moois en lekkers,veel zwemmen. Ik geniet
    met jullie mee.Groetjes voor jullie.